הנני חוזר ומדגיש כמה פעמים שלא זו בלבד שסוף הגאולה לבוא ,אלא שהגאולה עומדת כבר על סף הפתח , ומחכה לכל אחד ואחת מישראל שיפתח את הדלת ויסחוב את הגאולה לתוך החדר {ו' חשון ה'תשנ"ב}
אגרת הקדוש
דשכינה נקראת נפש כי היא חיינו ונפשנו זכתיב כי שהה לעפר נפשנו, ולכן ארז"ל, גדולה צדקה שמקרבת את הגאולה להקימה מעפר מעט מעט ע כי יבוא שילה !
כב אהובי אחיי ורעיי מאהבת מסותרת תוכחת מגולה לכו נא ונוכהה זכרו ימות עולם בינו שנות דוד ודור ההיתה כזאת מכל ספרי חכמי ישראל הראשונים והאחרונים להיות בעניני העולם הגשמי אף לגדולי חכמי ישראל הראשונים כתנאים ואמוראים אשר כל רז לא אנס להו ונהירין להון שבילין דרקיע כ"א לנביאים ממש אשר היו לפנים בישראל כשמואל הרואה אשר הלך אליו שאול לדרוש ה' על דבר האתונות שנאבדו לאביו כי באמת כל עניני אדם לבד מדברי תורה וי"ש אינם מושגים רק בנבואת ולא לחכמים להם במארז"ל הכל בידי שמים חוץ מיראת שמים ושבעה דברים מכוסים כו' אין אדם יודע במה משתכר כו' ומלכות בית דוד מתי תחזור כו' הנה הושוו זה לזה ומ"ש בישעיה יועץ וכחם חרשים וכן משארז"ל ונהנין ממנו עצה ותושיה היינו בר"ת הנקרא תושיה כמארז"ל יועץ זה שיודע לעבר שנים ולקבוע חדשים כו' שסוד העיבור קרוי עצב וסוד בלשון תורה כדאיתא בסנהדרין דף פ"ז ע"ש בפרש"י.